onsdag den 16. februar 2011

"I love to take things that are everyday and comforting, and make them into the most luxuries things in the world" ~ Marc Jacobs


































1. Marc Jacobs er en af mine all time favorite designere. Det har han været siden jeg så en dokumentar om ham, hvor det gik op for mig hvilket kunstnerisk geni han er. Intet mindre. Hans kreationer er klassiske elementer, men med et karismatisk twist der gør det nyt og frisk.

Jeg må desværre indrømme at hans nyeste kollektion ikke faldt helt i min smag. Der var for meget latex læder og skinnende farver. Men jeg kunne rigtig lide silhuetterne, især er jeg vild med looket med en kort jakke og pencil skirt. Var jeg 20 år ældre, ville jeg helt klart dyrke det moderne lady like look.
http://nymag.com/fashion/fashionshows/2011/fall/main/newyork/womenrunway/marcjacobs/#

Du kan se resten af hans kollektion her:

2. Selv ejer jeg fra Marc Jacobs en ring, kranie halskæde, Daisy parfume og halskæde med et blomstervedhæng der indeholder parfume. Da jeg var i Sverige i går, var jeg i en butik der med Marc Jacobs på 50%. Der var den yndigste polkaprikkede marineblå bluse, som selvom den har været fra en forrig kollektion, sagtens kunne passe ind i den nye. Den kostede 700 kr så vidt jeg husker, og der var også en lækker acne trøje til blot denne pris... Men igen igen, har jeg penge mangel og så må der som sagt prioriteres....

3. I sverige købte jeg kun denne enkle cardigan fra Gina Tricot til 200 svenske kroner. Vil dog skifte de finde guldknapper til hvide, da jeg vil have en mere basisk cardigan. Købte også den sorte mappe til mine noder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar